Veelgestelde vragen
                
                    
                    Ticketmatic-app
                
            
        Na aankoop ontvang je je tickets digitaal per mail. Als je de Ticketmatic-app op je smartphone geïnstalleerd hebt (zo doe je dat), verschijnen de tickets daar ook onder je account. Zo heb je altijd je ticket bij op gsm. Helemaal veilig en zonder gedoe met downloads of printen!
                
                    
                    Renovaties
                
            
        Begin 2025 pakte CC Sint-Niklaas uit in de vernieuwde Stadsschouwburg! Onze infrastructuur en theaterzaal kregen een heuse transformatie, om nog beter te beantwoorden aan de noden en verwachtingen van jullie, onze bezoekers.
Vanaf elke zitplaats in de tribune is een goed zicht op het podium. Tijdens de verbouwingen van de Stadsschouwburg (mei - december 2024) is er hard gewerkt om de zichtlijnen te verbeteren en het theatercomfort te verbeteren. Het voormalige balkon maakte plaats voor een steilere hellingshoek van de tribune, veel meer rolstoelplaatsen en ruimere, gezellige wandelgangen.
Lees hier meer over de verbouwing.
Lees hier meer over onze toegankelijkheid.
                
                    
                    Leeftijdsgrens
                
            
        We vermelden bij onze familievoorstellingen steeds een minimumleeftijd en vragen om daar zeker rekening mee te houden. Een te jong publiek creëert zowel voor de acteurs, de andere toeschouwers en het te jonge kind een ongemakkelijke situatie.
Ontdek hier welke voordelen je geniet als -26-jarige bij CC Sint-Niklaas.
                
                    
                    Expo
                
            
        CC Sint-Niklaas heeft een tentoonstellingszaal op de museumsite, Zwijgershoek 14. De lopende expo's met info en tarieven vind je in onze agenda.
                
                    
                    Te laat
                
            
        Laatkomers kunnen helaas niet meer binnengelaten worden. Dat stoort zowel de artiesten als het publiek. Tickets worden niet terugbetaald.
TIP: Plan voldoende reistijd in op basis van de actuele info over bereikbaarheid en parkeren. Zo kan je zonder stress genieten van de volledige voorstelling.
                
                    
                    Annuleren/omruilen
                
            
        Verhinderd of naast tickets gegrepen? Betaalde tickets worden niet terugbetaald of omgeruild (*), tenzij de voorstelling door ons wordt geannuleerd.
- Bij uitverkochte concerten leggen we een wachtlijst aan.
 - We werken samen met TicketSwap. Dat is de enige veilige en eerlijke manier om tweedehands tickets aan te kopen en door te verkopen.
 - (*) Enkel -26-jarigen en onze Vrienden hebben recht op een uitzonderlijke omruilgarantie.
 
Alle uitgebreide info over de opties bij een tekort of teveel aan tickets kan je hier lezen.
                
                    
                    Kansenpas
                
            
        Wie een kansenpas heeft van de stad Sint-Niklaas, heeft recht op dit aangepaste tarief. Het kansenpastarief bedraagt 20% van de standaardprijs van een ticket. De tarieven worden steeds vermeld op onze website en in onze webshop.
                
                    
                    Vriendenpas
                
            
        Wil je meerdere voorstellingen en acties meepikken tijdens één seizoen? Dan is de Vriendenpas een goed idee! Die garandeert jou een heel seizoen lang mooie kortingen, extra acties, een exclusieve omruilgarantie én de Wase Buren Bonus. Ontdek hier alle voordelen en voorwaarden op een rijtje.
Na afloop van je bestelling ontvang je je vriendenpascode via mail. Hou je code steeds goed bij, je hebt ze bij elke bestelling nodig. Heb je de Ticketmatic-app op je smartphone? Daarin komen je tickets wel tevoorschijn, maar de Vriendenpas niet. Die ontvang je enkel via mail.
                
                    
                    Theaterbon
                
            
        Theaterbon geven? Bepaal zelf het bedrag en bestel de bon via de groene knop. Vervolgens krijg je een mail met hierin de digitale theaterbon. De bon is 18 maanden geldig na aankoop. Wil je graag een mooie papieren versie? Dan kan je een bon laten opmaken aan onze ticketbalie.
Theaterbon gekregen? Kies een voorstelling uit het programma* en geef de code, die op je theaterbon staat, in tijdens het afrekenen. Je kan de theaterboncode bij verschillende bestellingen invullen, tot het volledige saldo opgebruikt is. Als je niet online kan bestellen dan helpen we je ook graag verder aan onze balie.
*Enkel geldig voor de eigen programmatie en dus niet voor voorstellingen ‘Te Gast’.
                
                    
                    Camerabewaking
                
            
        Doorheen de stadsschouwburg hangen verschillende bewakingscamera’s. Om veiligheidsredenen kan je gefilmd worden.
                
                    
                    Foto's, opnames, telefoon 
                
            
        Het is in geen enkele vorm toegestaan om opnames te maken van de voorstellingen, tenzij er op voorhand speciale toestemming is aangevraagd en verleend, bijvoorbeeld via persaccreditatie. Mobiele geluiden en oplichtende schermen kunnen erg storend zijn voor artiesten, publiek én de technische installaties.
TIP: schakel alle afleidende technologieën uit wanneer je de zaal binnenkomt. Zo geven we ongemakkelijke situaties geen kans. Beleef het moment en deel later officieel beeldmateriaal van het Cultuurcentrum en/of de artiest(en).
                
                    
                    Vestiaire
                
            
        Gebruik van de vestiaire is wegens veiligheidsmaatregelen verplicht. Losse en grote voorwerpen mogen de doorgang niet versperren. Gebruik onze vestiaire of vraag een medewerker om hulp. We denken graag mee!
In de Stadsschouwburg is er een vestiaire voor je jas, handtas of rugzak. De kostprijs is €1, je kan betalen met Payconiq of cash.
                
                    
                    Bereikbaarheid
                
            
        We moedigen zoveel mogelijk aan om met de fiets, openbaar vervoer of te voet te komen. Kom je met de auto naar de Stadschouwburg? Op onze website vind je alle info over onze locaties en de dichtsbijzijnde parkings op wandelafstand.
                
                    
                    Eten en drinken
                
            
        Eten en drinken zijn verboden in de zaal.
Voor en na de voorstelling kan je iets drinken in ons cultuurcafé De Foyer.
Vanaf seizoen 25-26 biedt De Foyer ook een kleine eetkaart aan. Lees er hier alles over.
                
                    
                    Groepen
                
            
        Kom je graag met een groep (z)onder begeleiding? Laat ons iets weten, zo kijken we samen naar de ideale formule voor jouw groep.
                
                    
                    Betaalmethodes
                
            
        Aanvaarde betaalmethodes: bancontact, kredietkaart, overschrijving, theaterbon.
Wordt (nog) niet geaccepteerd: Payconiq, Pluxee Sport- en cultuurcheques.
Met een papieren cultuurcheque kan je ook online reserveren. Kies daarbij ‘standaardtarief’ en duid aan dat je betaalt via overschrijving. Kom binnen de 8 dagen naar de ticketbalie en betaal je bestelling. Breng je cultuurcheque mee.
                
                    
                    Honden
                
            
        Assistentiehonden zijn toegelaten. Vermeld dit bij je reservering. Wij houden er zoveel mogelijk rekening mee bij het toewijzen van jouw plaatsen.
                
                    
                    Toiletten
                
            
        In de Stadsschouwburg kunnen bezoekers gebruikmaken van de toiletten op de 2e verdiepingen, met volgende faciliteiten: genderneutrale toiletten, urinoirs, aangepast mindervalidentoilet, ververstafel. Op de 1e verdieping (handig voor de eerste stoelrijen in de zaal) is nog een aangepast, rolstoeltoegankelijk toilet. Backstage zijn er op elk verdiep dames- en herentoiletten.
                
                    
                    Ticketcontrole
                
            
        We controleren je ticket bij de ingang. Een ticket met korting waarop je geen recht hebt, betekent geen toegang.
TIP: het is oké om familie of vrienden blij te maken met een ticket. Twijfel je of ze recht hebben op een kortingsticket? Passeer dan langs de ticketbalie en betaal het eventuele verschil bij.
Op deze pagina vind je alles over onze toegankelijkheid. Heb je nog steeds je antwoord niet gevonden, hier of elders op de site?
Contacteer ons via
- tel: 03 778 33 66
 - info@ccsint-niklaas.be